De vlucht en Auckland

Hoi allemaal,

Ik schrijf dit stukje tekst op mijn laatste avond in het YMCA Hostel in Auckland. Mijn verblijf hier is van te voren al geregeld door de organisatie waarbij ik alles heb geboekt, erg fijn.

De 2 vluchten die ik heb gehad vond ik erg meevallen, ondanks dat ik nu toch aan de andere kant van de wereld zit. De overstap daarentegen was erg zwaar, 19 uur op een saai vliegveld in Shanghai is geen pretje. Gelukkig waren er de eerste 3 uur nog twee andere Nederlandse mensen van ongeveer mijn leeftijd waarmee ik dus een deel van de tijd heb doorgebracht, maar daarna was ik alleen. Omdat in China van alles aan Social media is geblokkeerd, namelijk Facebook, Snapchat, Instagram en zelfs google, kon ik dit helaas niet gebruiken om mijn tijd een beetje te verdoen (Whatsapp deed het gelukkig wel!). De rest van de tijd heb ik dus een beetje gezeten, geslapen (op harde stoeltjes), gelezen en gelopen. Teske heeft mij ook nog wat afleiding mee gegeven en hier was ik dan ook erg blij mee. ? Ik vond de airport bingo erg leuk, hierbij moest ik bepaalde dingen spotten zoals een roze tas, een cover met een woestijn en een Nederlander.

De vluchten waren allebei ongeveer 11 uur, maar ik heb het niet als zo lang ervaren gelukkig! Ik heb bij beide vluchten 2 maaltijden gekregen, dus dat was wel prettig. Wat wel zonde is, is dat ik daardoor een deel van het zelf meegenomen eten weg moest gooien omdat niet alles mee Nieuw-Zeeland in mag. Je kan dan 400 dollar boete krijgen, wat ongeveer 250 euro is.

Eergisteren, de 15e, ben ik aangekomen in Auckland. Gisteren ochtend kwam er nog een ander meisje die ook naar een boerderij gaat en wij hebben samen wat dingen gedaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de stad zelf helemaal niet leuk vind, het heeft geen sfeer vind ik. Gelukkig ga ik morgen door naar de boerderij! Wel heb ik vandaag een vulkaan beklommen die in de stad ligt, wat erg leuk was, en heb ik de harbour bezocht, die mij een beetje tegenviel, maar waarvan ik wel een mooie foto heb gemaakt.


Nou, dat was het voor nu, ik moet maar eens gaan slapen. Ik zal ergens in de aankomende week waarschijnlijk wel een stukje schrijven over mijn eerste dagen op de boerderij, dus dan horen jullie weer van mij!

PS. Zie foto's om foto's van deze dagen te bekijken met korte beschrijving.



Reacties

Reacties

papa

Nine, wat een mooi verhaal. Leuk dat je dit gaat doen!! Ik ben nu al benieuwd naar de volgende....

Manon

Wat een pittige reis heb je achter de rug! Mooi om zo mee te lezen met je stoere avontuur, ik kijk uit naar je belevingen!

Ramona

Leuk om mee te lezen, vannacht via FB al even contact gehad, maar dit maakt het wel erg leuk. Groet je tante??

Mies

Nine, wat leuk om je zo te kunnen volgen! Heel benieuwd naar al je verhalen!???

Loes

Super om over je reis te lezen, Nine! Ik meld me natuurlijk meteen aan voor de nieuwsbrief!! Hoop dat je geniet van alle ervaringen die je opdoet!

Marianne

Geweldig om via je blog mee te genieten van jouw Nieuw-Zeelandse avontuur, Nine! Aangemeld voor de nieuwsbrief! xx

Anneke

Leuk Nine en stoer dat je het doet in je uppie. Mijn vader zei altijd tegen mij als ik de deur uitging 'Niet met vreemde mannen mee gaan' dus nou ja dat zeg ik dan ook maar even tegen jou ?. Have fun. En ik lees graag je blog ?

Teske

Zo leuk om dit allemaal te lezen!
?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active