Zomer in de winter?

Hoihoi,

Het is weer tijd om een nieuwe blog te schrijven! De afgelopen maand is het kerst en oud en nieuw geweest en heb ik nog een paar andere leuke dingen gedaan. Daar ga ik jullie nu wat over vertellen :)

24 december zijn we naar het strand gegaan en heb ik hier een echte "Kiwi Christmas" gehad waarbij ik Fish & Chips en Hokey Pokey icecream heb gegeten en ik in de zee (of eigenlijk oceaan) heb gezwommen. Ik vond deze lekker warm, maar Skye en Daniel zeiden dat hij nog best koud was en nog warmer wordt. Ik vond het in ieder geval veel beter dan de Noordzee! Nadat we op het strand waren zijn we doorgegaan naar Skye's vader en kwam hier wat familie waarmee we hebben gegeten.

De 25e hebben we kerst gevierd met Daniels familie, waar we tussendoor weg zijn gegaan om de koeien te melken. Ik heb hier voor het eerst een oester gegeten, bah die zijn echt vies! Die zal ik niet zo snel nog eens eten...

De dagen daarna waren weer gewoon, 10 voor 5 gaat de wekker om te gaan melken. Ik ben er inmiddels beter aan gewend, maar vind het nog steeds niet echt leuk. Als ik thuis ben zal ik mijn 7 uur opstaan waarschijnlijk heel erg gaan waarderen. Wat wel erg leuk was, was dat Daniel en ik tijdens het melken naar de Top 2000 luisterden en dat Daniel dit leuk vond! Hij vertelde zelfs dat hij, toen hij de normale radio hoorde, dit bijna niet kon verstaan omdat hij verwachte dat het Nederlands zou zijn.

Omdat het de rustige periode is op de boerderij, is er tussen het melken door niet heel veel werk en zijn m'n dagen dus heel lui. Dit is eigenlijk best wel saai en ik vind het altijd leuk als er iets te doen is. Anders is het vooral Netflix kijken, m'n boek lezen of boodschappen doen om de dagen door te komen (wat ik leuk vind voor een paar dagen maar niet de hele tijd).

Met oud en nieuw heb ik appelflappen gemaakt en Skye maakte altijd al oliebollen. Dus deze oud en nieuw was mijn eerste keer sinds een paar jaar dat ik oliebollen en appelflappen had, want de paar jaar daarvoor was ik steeds in Oostenrijk.

En toen was het 2020. Nieuw-Zeeland is het eerste land ter wereld dat het nieuwe jaar in gaat, 12 uur eerder dan Nederland, wat wel een erg gek idee was. Mijn 2019 was dus 12 uur korter dan dat van jullie ;)

Maar ondanks dat de feestdagen over zijn, heb ik toch best wel veel leuke dingen gedaan deze maand. Zo zijn Skye en ik gaan paardrijden en zijn we met zijn allen naar races in Auckland geweest. Het leukste hiervan waren de crashes, wat minder leuk was dat we om 2 uur 's nachts pas thuiskwamen en m'n wekker dus krap 3 uur later alweer af ging. Die dag was dus afzien. Gelukkig mocht ik de dag daarna uitslapen, want Skye had zich verslapen dus het eerste uur heb ik in m'n eentje gemelkt.

Ik ben ook voor het eerste mee gaan jagen met Daniel en Jason (Daniels neef). Zij jagen op wilde zwijnen die op de boerderij lopen. Die doen zij met honden, deze honden hebben halsbanden om met een GPS en zij sporen de zwijnen op. Via de GPS volgen Daniel en Jason de honden en ze krijgen een signaal binnen als de honden een zwijn hebben. Dit signaal wordt veroorzaakt doordat de hond met een bepaalde frequentie blaft, ik geloof dat het iets van 20 blaffen binnen 1 minuut was (maar ben ik niet zeker meer van). De honden houden het zwijn dan vast en de mensen moeten daar dan heen rennen. Toen ik mee was vonden ze helaas geen zwijn, dus de volgende keer misschien beter!

Vorig weekend ben ik mijn vrije weekend met Skye en Daniel mee geweest op vakantie, want zij hebben nu hun 2 weken vrij die ik in december al heb gehad. We zijn naar het strand gegaan. De eerste dag zijn we gaan vissen, dit was voor mij de eerste keer ooit. Ik vond het eigenlijk verbazingwekkend leuk! Ik heb een heleboel baby Snappers (vis die hier erg graag gegeten wordt) gevangen en een paar Moumou's die niet lekker schijnen te zijn. Maar ik heb ook één 33 cm Snapper gevangen, die groot genoeg was om te mogen houden. Ze moeten namelijk 30 cm of groter zijn. Ik heb die avond echt verse, zelfgevangen vis gegeten :) En ik heb ook voor het eerst Crayfish, wat volgens mij een kreeft is, gegeten. Dat was ook lekker.

De dag daarna zijn we gaan zwemmen en die avond moest ik weer terug, want vanaf de dag daarna moest ik weer werken.

Afgelopen zaterdag ben ik met Skye, Daniel en de kinderen naar Tuna Mahuta geweest. Dit is een hele grote Kauri boom die volgens de Maori de 'Lord of the Forest' is. We zijn ook naar een strand geweest die aan de westkust ligt (de andere stranden waar ik ben geweest lagen allemaal aan de oostkust) en naar een heel mooi en lekker meer. Daarna zijn we naar een prachtige baai geweest, dit was de plek waar Daniels over over over grootmoeder ofzoiets als een van de eerste Europeanen in Nieuw-Zeeland aankwam. Hier hebben we ook geluncht/avondgegeten (het was al half 5).

Vandaag heb ik lekker een uurtje gewandeld voordat het te heet was. Het is hier op dit moment 28°C en de UV-index is 11, wat betekent dat ik in zo ongeveer 5 minuten al verbrand als ik geen zonnebrand op heb. Dus echt hartje zomer, en dat in januari!

Ik heb deze maand aan Skye gevraagd of ik misschien iets langer op de boerderij mag blijven en dat vond zij oké. Ik blijf hier dus tot midden mei en daarna kom ik naar huis. Ik ga waarschijnlijk in maart naar het zuider-eiland waarna ik weer terug kom naar de boerderij. Dan ga ik hier weg in de herfst en kom ik thuis aan in de lente, dus dan heb ik echt een hele lange tijd geen winter!


Reacties

Reacties

Toos

Hey Nine, super leuk om weer wat van je te lezen. En wat beleef je veel en het klinkt zo lekker relaxed.
Geniet maar lekker daar Nine, ten eerste van je bijzondere ervaringen maar ook van het lekkere weer ( stiekem ben ik een beetje jaloers) Liefs Toos

Papa

Maar jou 2020 gaat 12 uur langer duren :)
Ik heb het al eerder gezegd: Wow, wat doe je veel leuke dingen met Skye en Daniel. Geniet ervan, want voor je het weet is het half mei en zit je weer met ons opgescheept. Ik zie daar maar een voordeel in: later opstaan. Oh nee, nog een: minder snel verbranden.
En oh ja, laat die vissen maar daar.... maar een stukje wild zwijn lijkt is wel welkom :)))

Mama Eefje

Leuk hoor Nine, weer een blog met al jouw avonturen.
Nu kom je dus eindelijk toe aan al die boeken die je op je E-reader gezet hebt, heerlijk idee lijkt mij dat!
Hangmatje erbij, uitkijkend op de mooie Nieuw Zeelandse natuur, goed in de zonnebrand en dan is het wel uit te houden denk ik.
Geniet er nog even van want als alle kalfjes geboren gaan worden en het weer drukdrukdruk is op de boerderij kun je je mouwen weer opstropen! (O nee, bij jou is het geen lange mouwen weer ;))
Dikke kus XXX

Loes

Leuk om weer wat over je belevenissen down under te lezen, Nine! Hoe is t eigenlijk met je Engels? Spreek je het al vloeiend? Geniet van je zomer!

Sandra

Nine, wat een weidse natuur zie jij. Indrukwekkend. Is heel wat anders dan op de fiets door Amstelveen. Op de foto's zie je er goed uit.
Kus van Sandra

Marjanne

Hee Nine
wat super allemaal wat je meemaakt,en ziet, dit neemt niemand je meer af, en wat fijn dat je tot half mei mag blijven.
nou je mist hier niks aan de winter, echt gevroren heeft het nog niet, veel geregend.
geniet er nog even van.
dikke kus.
marjanne

Nine de Groot

Loes, het gaat best goed met mijn Engels! Soms weet ik een woord niet of gaat het even niet helemaal soepel, maar over het algemeen gaat het goed! :))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active