Hobbiton!

Hoi allemaal,

De afgelopen maand heb ik niet heel veel bijzonders gedaan, maar er zijn toch een paar leuke dingen om te vertellen.

Zo ben ik naar Hobbiton geweest, dit was iets wat ik sowieso wilde doen hier in Nieuw-Zeeland. Het is de filmset uit de Lord of the rings en the Hobbit waar the shire is gefilmd. Dit was heel erg mooi! Die dag zijn we ook naar de Waitomo Caves gegaan, dit zijn grotten met daarin Glowworms. De glorwworms zijn wormpjes die een draad naar beneden hebben hangen om daarin insectjes te vangen. De insecten komen op die draden af omdat de wormpjes een klein beetje lichtgeven. Dit maakt dat de top van de grot net op een sterrenhemel lijkt, heel gaaf.

Vorige week ben ik naar een winkel geweest waar ze hele lekkere chocolade verkopen, naar één van de oudste gebouwen in Nieuw-Zeeland (en eigenlijk zo ongeveer het enige mooie gebouw dat ik hier tot nu toe heb gezien) en naar een waterval. Dit was allemaal in Kerikeri.

Wat werk betreft was er niet heel veel te doen. Dit komt omdat dit de rustige periode is. Er zijn wel al een paar kalfjes geboren, wat eigenlijk niet klopt. Dat komt omdat de kalfjes pas geboren zouden moeten worden vanaf 1 maart. Gelukkig zijn alle kalfjes tot nu toe meisjes dus die kunnen gewoon hier blijven.

Vanaf 1 maart begint het kalfseizoen weer en gaat het weer druk worden. Ik weet nog niet precies wat dit allemaal inhoudt, want ik ben hier nog niet in het midden van het kalfseizoen geweest. Toen ik aankwam was het al aan het einde. Ik was toen wel ongeveer 10 uur aan het werk elke dag, dus ik neem aan dat ik weer lekker drukke dagen krijg.

Ik ga er alleen niet zijn aan het begin van het kalven, want ik ga morgen naar het zuider eiland om te reizen! Daar heb ik heel veel zin in :) ik vlieg vanaf Auckland naar Christchurch en vanaf daar ga ik het Zuider-Eiland rond.

Iets anders wat ik heb gedaan afgelopen maand zijn de inflations. Dit staat bekend als het vervelendste klusje die een boer kan hebben. Iedereen haat het. Het zijn de rubbers van dingen die om de tepels van de koe heenzitten als ze gemolken wordt. Deze moet je eraf halen en dan een nieuwe erop doen. Dit is moeilijk omdat het heel stroef gaat en het pijn doet aan je handen. In het begin lukte het me niet, maar later toch wel!

Afgelopen weekend heb ik bramen verzameld op de boerderij en heb ik hier een taart van gemaakt. Die is zo lekker?

Nou, dat was het wel zo'n beetje. Ik hoop dat het goed gaat met iedereen thuis!

Doeidoei!

Reacties

Reacties

Loes

Hi Nine! Wéér een leuk verhaal! Nooit geweten dat koeien cups om hun spenen hebben ... Ik hoopte al dat je naar Hobbiton zou gaan, ik ga gauw de foto's bekijken! Geniet van je rondreis!

Nine de Groot

Hi Loes, ik weet eigenlijk niet zo goed hoe die heten in het Nederlands, oeps haha

Evelyn

Hai Lieffie,

ik wens je een hele mooie reis toe over het Zuidereiland en ben heeeeeeeeeeeeeel benieuwd of je gaat skydiven en van af welke hoogte. Superspannend en ook supergaaf!!!

Dikke kus mama XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active