Christchurch tot Wanaka

Kia Ora,

De afgelopen 2 weken ben ik op een aantal plaatsen op het Zuider-Eiland geweest. Ik ben van Auckland naar Christchurch gevolgen en hier heb ik toen 2 nachtjes geslapen. Ik heb in die stad de Botanical gardens bezocht die erg mooi waren, 2 musea en verder heb ik een beetje door het centrum rondgelopen.

Na Christchurch ben ik naar Kaikoura gegaan, hier heb ik walvissen en dolfijnen gezien vanaf een boot. Dit was super gaaf! De walvissen die ik heb gezien waren Sperm Whales en Humpback whales. De dolfijnen waren Dusky dolphins. De dolfijnen waren heel erg speels dus die waren de hele tijd om de boot heen aan het springen, dat was heel grappig om te zien.

In Picton heb ik een wandeling naar het uiteinde van een fjord gedaan, erg mooi, maar omdat het de hele tijd een beetje hetzelfde was werd het helaas een beetje saai. De ochtend daarna heb ik lekker gelezen aan de haven.

Na Picton ben ik naar Abel Tasman gegaan, dit is een national park met palmbomen, witte stranden en een blauwe zee. Nu ben ik niet echt een strandpersoon dus ik ben hier maar 2 nachtjes gebleven. Op mijn vrije dag heb ik gekayakt op de zee, dit was wel erg mooi. We hebben ook een zeehonden kolonie gezien wat erg gaaf was!

Na Abel Tasman was het tijd om naar Franz Josef te gaan, dit is een dorpje 5 kilometer bij de Franz Josef gletsjer vandaan. Hier ben ik 4 nachten geweest. Maar goed ook, want er eerste dag kwam het met bakken uit de hemel dus toen viel er niet veel te zien en was het niet echt leuk om iets te doen. De tweede dag was het gelukkig niet meer aan het regenen dus ben ik naar de gletsjer gegaan en heb ik hier een paar korte, mooie wandelingen gedaan. Ondanks dat de wolken nog steeds laag hingen, had ik gelukkig toch nog zicht op de gletsjer! De laatste dag ben ik naar een grot gelopen en in de avond heb ik een wandeling gedaan waar je na het donker Gloworms kon zien. Deze hebben we gevonden, en wat zo leuk was dat we heel dichtbij konden komen. Toen pas zag ik hoe klein het lichtje eigenlijk is!

Na Franz Josef was het tijd om naar Wanaka te gaan. Daar ben ik nu. Op de dag dat we hier aankwamen ben ik 's avonds naar Mount Iron gelopen om hier avond te eten en de zonsondergang te bekijken. Gisteren ben ik naar de lavendelboerderij gegaan wat heel leuk was! Ik heb hier ook lekker lavendelijs gegeten. 's middags ben ik naar de Wanaka boom gelopen. Dit is een hele beroemde boom en wordt waarschijnlijk het vaakst gefotografeerd in Nieuw-Zeeland. Vanochtend heb ik lekker een stukje gewandeld langs het Wanaka meer en vanmiddag ga ik naar de film, want het is nu aan het regenen.

Het is grappig om te beseffen dat het hier nu echt herfst aan het worden is, maar thuis lente! Ik hoop dat het weer thuis wat minder regenachtig gaat worden voor jullie :)


Doeidoei

Reacties

Reacties

Sandra Verhoeven

Lekker bezig, Nine. Wat een mooie foto van Lake Matherson. Het zal lekker zijn om niet vroeg op te moeten. Veel plezier.

Joost de Groot

Ik dacht dat ik alles al wist... maar het verhaal over de laatste dag Franz Josef was nieuw voor mij! Ik wist niet dat je naar een grot gelopen was en 's avonds gloeiwormen had gezien. Erg leuk en leerzaam allemaal. Nu maar hopen dat het weer voor jou ook wat mooier wordt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active