De eerste week op de farm

Daar ben ik weer!


Ik heb mijn eerste week op de farm achter de rug. De familie is heel aardig, gezellig en behoorlijk groot (en ingewikkeld). Ik heb het hier tot nu toe wel naar mijn zin. Hetgezin bestaat uit de vader, moeder en 2 kinderen, van 3 en 8.

In de ochtend gaat mijn wekker over het algemeen om 4.45, het opstaan valt verbazingwekkend genoeg best mee. Soms zal ik uit kunnen slapen tot 6.45 en dan kan ik de moeder over nemen met melken zodat zij de kinderen uit bed kan halen.

Het melken duurt ongeveer 3.5 uur en doe ik twee keer per dag, daarnaast moeten er soms koeien worden verplaatst, gehaald, gevoerd enzovoorts. Ook moeten er hekken worden verplaatst als de wei groter wordt gemaakt of als de koeien worden verplaatst. De boerderij is 8.5 vierkante kilometer dus je kan je misschien wel voorstellen dat dit ook wel wat tijd kost. Ik denk dat ik gemiddeld 9 à 10 uur per dag werk.

Wat ik leuk vind om te doen is koeien volgen tijdens het verplaatsen. Soms is het wel moeilijk om alle koeien in de rij te houden want het zijn er heel veel. Op dit moment worden er +- 500 gemolken, dan zijn er nog kalfjes, jonge koeien en stieren. Ik denk dat ze er uiteindelijk ongeveer 800 à 900 hebben.

Er is ook een hele leuke hond, Try. Dit is een hele lieve Border Collie :) Er zijn nog meer honden maar ik vind Try wel de leukste!

Gisteren ben ik naar de veiling geweest waar ze ongeveer elke woensdag heen gaan om kalfjes te verkopen tijdens het kalf seizoen. Het was heel leuk om te zien hoe dat werkt. Ik hoop dat ik volgende week weer ga. Ik heb ook een stukje op een quad gereden wat wel leuk was, ik zal dit vast nog wel vaker gaan doen.

Toen ik vorige week woensdag werd opgehaald van de bus vroeg Skye, de moeder, hoe je mijn naam uitsprak want ze hadden daar thuis een soort discussie over gehad. Ze dachten uiteindelijk dat het gewoon zou zijn als mijn naam en dat hoopten ze ook, want er is een koe op deze boerderij en dat is iedereens favoriet.... en deze koe heet ook Nine zoals mijn naam! Hoe toevallig is dat? Zij kan elk moment haar kalfje krijgen en als dit een meisje wordt gaat ze Teske heten :)

Als je de foto's van deze week wilt kijken moet je naar 'foto's' gaan.

Doeidoei

Reacties

Reacties

Joost de Groot

Wat een ontzettend leuk, goed en helder verhaal Nine! Zo leuk om te lezen. Kus.

Caroline

Wat een avontuur Nine!

Ramona

Wat een leuk stukje, ik zie al achter die grote beesten aan lopen.
Koeien vallen nog wel mee, maar stieren zijn echt eng.
Groet Ramona

Toos

Hey Nine,
Was ontzettend leuk allemaal zeg.
Je zal wel moe zijn ‘s avonds?
En je weet ik zeg altijd toeval bestaat niet hé, die favoriete koe heer niet voor niets Nine hahaha
En mocht jij een naam verzinnen voor als het nwe kalfje wordt geboren?
En wat gaaf dat je ook mee naar de veiling mocht zeg!
Echt heel leuk om te lezen allemaal.
Heel veel plezier Nine.
Gr Toos

Evelyn

Ja ja, ik snap nu ook hoe ik bij jouw reisverhalen kan komen! Jouw handige technische moeder had dat natuurlijjk weer eens niet meer helemaal door.....
Leuk hoor Nine, je verhalen en je foto's! Dikke kus mama XXX

Nine de Groot

Ramona, ze hebben niet heel veel stieren. Maar die die ze hebben zijn wel lief omdat ze gewoon de hele dag op het land lopen en dus hun energie kwijt kunnen. Maar inderdaad, toch anders dan een koe :)

Nine de Groot

Toos, ik ben inderdaad erg moe 's avonds! Ga meestal tussen 8 en half 9 al naar bed haha.
Ze zochten nog een naam voor als het een meisje werd en dus vroeg ik of het Teske mocht heten, maar helaas, het is een stiertje ?. Die gaat dus weg en geef ik dus maar niet de naam Jort of Dimme haha

Loes

Hè hè! Eindelijk dankzij Teske je reisblog gevonden! Had de foto's al wel gezien op Facebook, maar heb genoten van je verslag! Volgende keer een foto van de hond(en)? Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active