Een paar maanden later

Sorry dat ik zo lang niks van mij heb laten horen!

Toen ik mijn laatste blog schreef was ik nog aan het reizen op het zuider eiland. Ik heb na Wanaka nog een paar plaatsen bezocht, maar heb het rondreizen helaas dankzij corona iets eerder moeten afbreken.

Na Wanaka ben ik naar Queenstown gegaan waar ik een paar wandelingen heb gedaan. Mijn hoogtepunt (letterlijk) was de Ben Lomond Track. Ik ben met de kabelbaan een stuk de berg op gegaan en daarna de Ben Lomond berg opgelopen. Dit heb ik samen met een ander Nederlands meisje gedaan. We zijn 's ochtends nog in de mist vertrokken, wat perfect was want het was nog niet zo heet (en ook omdat we niet zagen waar we naartoe aan het klimmen waren). Toen we na 2 uur klimmen op de top waren, waren we boven de wolken uitgekomen. Hier hebben we nog een uurtje gewacht tot de wolken waren weg getrokken en we overal naar konden kijken. Het was echt heel erg mooi. Daarna hebben we gezellig een Fergburger gegeten, jammie.

Na Queenstown ben ik naar Milford sound gegaan. Dit is een hele bekende plek met fjorden. Het was mooi, maar toch vond ik het niet zo spectaculair als dat iedereen het omschrijft.

Daarna ben ik naar Stewart Island gegaan, ik hoopte daar een kiwi te spotten. Dus 's avond ben ik met iemand op kiwi jacht gegaan. Met onze hoofdlampjes op nachtstand hebben we een beetje rondgelopen bij plekken waar ze zouden kunnen zijn, helaas niks gevonden maar het was alsnog leuk. De dag daarna hebben we fietsen gehuurd en hebben we over het eiland gefietst en gelopen. Tijdens dit kwamen we aan de praat met aardig wat kiwi's (Nieuw-Zeelanders), en eentje vertelde ons dat we geluk hadden. Blijkbaar is het op Stewart Island dus maar ongeveer 4 dagen in een jaar zonnig en geen wind. Wij waren daar op 1 van die dagen!

Als je op Google maps kijkt, kan je onder Nieuw-Zeeland een eilandje zien en dat is Stewart Island. Grote kans dat dit het meest zuidelijke is dat ik ooit ga komen.

'S middags ben ik met de ferry terug naar het vaste land gegaan en ben ik opgepikt door Avril, dit is Daniels nicht. Zij heeft een boerderij in Gore. Hier heb ik 3 nachtjes geslapen. Zij is echt een super lieve vrouw en ik heb heel erg genoten om 3 nachtjes weer m'n eigen bed te hebben, in plaats van in een hostel! ;)

Daarna zou ik nog 3 stops hebben, waarvan eentje nog een keer Queenstown zou zijn en eentje Mount Cook, de hoogste berg van NZ. Hier had ik heel veel zin in. Door corona heb ik alleen besloten om niet door naar Mount Cook te gaan, maar vanuit Queenstown terug naar Auckland te vliegen en dan de bus naar Whangarei te nemen. In Queenstown heb ik nog wel een skydive gedaan! Dit was echt ongelooflijk gaaf en ik kan echt iedereen aanraden om dit te doen. Ik was eigenlijk helemaal niet zenuwachtig en had er vooral veel zin in, dus daar was ik blij mee.

De dag nadat ik terug op de boerderij was ben ik naar de bruiloft van Daniels zus gegaan en 's nachts hebben we in hun strandhuis geslapen. De ochtend daarna ben ik gaan vissen met Daniel, Eli en Daniels neef. Ik was de enige die een (net aan) groot genoeg vis had gevangen! Dus 's avonds hebben we echt verse, eigen gevangen vis gegeten.

Een paar dagen later is NZ in volledige lockdown gegaan, dus alles was dicht afgezien van de essential services. Hier op de boerderij merkten we daar echter niet zoveel van want het was weer de periode dat de kalfjes geboren worden. Ondanks dat, viel het eigenlijk alsnog best wel mee hoelang ik elke dag werkte. Toen ik net hier aan kwam waren ze ook aan het kalven, maar dat was een drukker seizoen omdat de koeien dan op een andere plek staan die ongeveer 20 minuten rijden is en elke dag naar een nieuw weiland gebracht moeten worden.

Omdat er in Nieuw-Zeeland deze zomer een droogte was zoals ze nog nooit hebben gehad, moesten de Charolais een paar keer bijgevoerd worden omdat er bijna geen gras was. Dit was een leuk klusje om te doen, omdat er heel veel vriendelijke koeien zitten die het leuk vinden om geknuffeld te worden :) ik heb ook best veel koeien in de melk kudde te vriend gemaakt, dus die kan ik nu ook aaien.

Nu is het hier winter en weer iets natter, maar nog steeds niet zo nat als het normaal is. Ik heb al een paar koude ochtenden gehad, maar nu is het gelukkig weer wat warmer :)

Een week of 2 geleden zijn we naar een charolais bull sale geweest. Omdat ze dit jaar geen nieuwe Stier nodig hebben, hebben ze er geen gekocht maar het was alsnog leuk om te zien hoe dit ging.

Ik zou eigenlijk 27 mei thuis zijn gekomen, maar door corona is mijn vlucht gecanceld. Nu kom ik waarschijnlijk in juli thuis.

Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en goed de laatste paar maanden door zijn gekomen!

Zie voor de foto's van deze paar maanden de fotoserie die ik heb gemaakt

Reacties

Reacties

Ramona

Wat ontzettend leuk om weer wat van je te horen//lezen. Ondanks alle narigheid in de wereld, maak jij er het beste van. En wat een mooie foto's! Geniet er toch nog even van Nine. Groet je tante

Toos

Hey Nine, wat ontzettend leuk om weer wat van je te lezen, wat maak je er iets moois van, van deze bijzondere teis.
Jammer van je laatste stukje wat je niet hebt kunnen zien, maar wel een verstandig besluit Nine om terug te gaan,
Geniet nog even de laatste aar weekjes, ik hoor wel wanneer je weer definitief terugkomt?
Als ik je niet meer steek voor die tijd, goede terugreis ??? Liefs Toos ?

Mama

Leuk Nine om weer een verhaal te lezen, dat was lang geleden!
Je bent nu alweer bijna 9 maanden weg maar omdat we je veel op de app hebben en ook op whatsapp video lijkt het toch alsof je dichtbij bent.
Nog even afwachten wat je uiteindelijke vluchtdatum naar huis gaat worden en dan kunnen we weer knuffelen. Of zou je ook eerst 14 dagen in quarantaine moeten als je uit Nieuw Zeeland komt? Dat weet ik eigenlijk niet. Wel een gek idee dat je ook daar weer mensen achter gaat laten van wie je bent gaan houden. Dat had je vooraf toch ook niet kunnen bedenken he! Geniet van je laatste periode in Nieuw Zeeland en van dit prachtige avontuur dat je aangegaan bent! En wij verheugen ons op jouw thuiskomst die nu toch wel bijna gaat komen :-) Hele dikke kus voor jou XXX

Papa

Ja, inderdaad alweer een hele tijd geleden. Ik dacht zelfs dat je je hele reis al beschreven had, maar dat was blijkbaar een verkeerde gedachte. Tsja, dat krijg je als je zo eenvoudig via whatsapp (tekst maar ook beeld) contact kunt houden. Soms is het net alsof je vlakbij bent.
Gelukkig ben je net op tijd terug gegaan naar de boerderij!! Anders had je "vast gezeten" op het zuider eiland. en zo fijn dat je daar ook na 25 mei mag blijven. Je bent daar duidelijk een welkome gast. Des te moeilijker om daar weer te moeten vertrekken. Maar denk eraan, hier in Amstelveen zitten mensen op jou te wachten en ben je natuurlijk weer welkom, en het vertrek uit Amstelveen in september was ook moeilijk.... Kus van Papa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active